Philips GC3220

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC3220 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Mirtje44 14-02-2012
Geschreven voor: Philips GC3220

Positieve punten van dit strijkijzer vind ik het lange snoer en het grote waterreservoir.

Groot minpunt vind ik dat er telkens water uit de zoolplaat druppelt tijdens het strijken (ondanks juiste temperatuurstand, regelmatig ontkalken etc.), waardoor ik nu op zoek ga naar een ander strijkijzer.

Hiervoor had ik ongeveer hetzelfde model en type, maar daar had ik het probleem niet bij.

Mirtje44 20-02-2012

Nog even een kleine aanvulling op mijn eerdere review van 14-2-12. Ik bezit het type GC3220.
Maar wat ook erg vervelend is, is dat er ook water lekt uit het klepje vh waterreservoir (terwijl deze dan wel is dichtgeklikt). Dit komt tijdens het strijken telkens op je hand..

henk44 05-10-2009
Geschreven voor: Philips GC3220

strijkijzer 2x gebruikt strijkt erg stroef wat ook ik ook voor temp.instel,blijf NIET goed strijken.
weet iemand daar een oplossing voor??
Heb nu mijn oude stijkijzer weer gebruikt(Philips Azur Exelplus 515 met careeza zool)deze glijd er overeen.
Jammer dat deze Phillips niet goed strijkt.

Delfosso 27-02-2009
Geschreven voor: Philips GC3220

Matig stijkijzer. Waarschijnlijk voor de prijsklasse wel aardig maar ik heb spijt dat ik geen duur strijkijzer hebt gekocht. Strijkt niet strak.

Hollywood 15-01-2009
Geschreven voor: Philips GC3220

Zeer, maar dan ook zeer tevreden met dit strijkijzer. Strijken gaat makkelijk(er) en zelfs blousen en spijkerbroeken zijn goed glad te strijken met dit apparaat.

Wat een nadeel kan zijn voor (vooral) ouderen mensen is het gewicht. Ik vind het juist aangenaam strijken.

smilie 23-12-2008
Geschreven voor: Philips GC3220

De bijna 20 jaar oude strijkijzer (overgenomen van mams) ging stuk en dus moest er een nieuwe komen. Deze 3220 van Philips lijkt als twee druppels water op wat 20 jaar geleden de Azur excellence was. Het heeft dezelfde systemen, draaiknoppen en voelt net zo degelijk. Alleen het wattage is hoger en dus is ie sneller warm. Ik heb er nu een paar keer mee gestreken en ben helemaal in mijn nopjes. Ik kijk met plezier uit naar de komende 20 jaar. Nadeel is dat het schenktuitje van het waterreservoir verticaal opent als de strijijzer rechtop staat. Je moet met het stijkvlak naar beneden het waterreservoir bijvullen, dus dat moet je even doen voordat hij warm is.

Han8002 22-10-2008
Geschreven voor: Philips GC3220

Prima strijkijzer. Een verademing na goedkopere strijkijzers.

King John 1967 22-07-2008
Geschreven voor: Philips GC3220

Tot nog toe voldoet dit strijkijzer. Eigenlijk altijd pech met strijkijzers, houden het bij ons meestal nooit langer dan 2 jaar uit.
Lekkere gladde zool die soepel over de stof glijd. Ontkalk functie lijkt goed te werken. Er komt tenmiste elke keer dat we deze functie gebruiken een hoop troep uit. Lang snoer is zeker een voordeel. Geef nu een voldoende voor de degelijkheid, heb hem immers al een jaar. Maar de 2 jaar zijn nog niet om......

moetdat 20-05-2008
Geschreven voor: Philips GC3220

Deze Philips strijkt heerlijk. Overgestapt van Tefal naar Philips. Lekker handig lang snoer,van 3m....was bij Tefal maar 2 m. Makkelijk op te vullen met leidingwater. Word goe en snel heet. Stoomt erg goed. geweldig!

Van Duijnhoven 26-03-2008
Geschreven voor: Philips GC3220

Een fijn stoomstrijkijzer ! Flinke stoomstoten als het nodig is, meerdere standen hiervoor zijn wel prettig. Ook het lange snoer is wel handig. Maakt wel een raar geluid bij het stomen.

Bartelo 01-12-2007
Geschreven voor: Philips GC3220

Heerlijk strijkijzer! Paar maanden in bezit nu.
Had hiervoor ook al een Philips, maar dat beessie was na15 jaar toch echt op.
Had i.e.i. een Siemens Slider Spaceline op m'n Airmiles aangekocht. Wat een waardeloos ding was dat.
Na 1 keer strijken naar een ander ijzer gaan zoeken.

Deze Philips heeft een lekker lang snoer. Het gewicht moest ik even aan wennen, maar dat vind ik nu zelfs prettig werken en het voelt wel zo degelijk. Strijkt heerlijk weg, en heeft lekker groot waterreservoir.
De stoomfuntie maakte in het begin en wat luid gorgelend geluid. Maar dat was na 2 keer strijken verdwenen.

Ben heel blij met de aankoop.